اولین المپیاد دانشجویی ورزش های فناورانه

بهار 1403

به اطلاع تمامی دانشجویان گرامی می رساند که اولین دوره المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه در دو مرحله استانی و ملی در رشته‌های گوناگون برگزار خواهد شد لذا از علاقمندان دعوت می شود با مطالعه دقیق آیین نامه ها و شرایط شرکت در مسابقات، در مهلت تعیین شده، نسبت به ثبت نام و ارسال مشخصات خود اقدام نمایند. شایان ذکر است که پس از بررسی ابتدایی شرایط داوطلبان و تأیید مدیریت تربیت بدنی دانشگاه، ثبت نام نهایی نفرات و تیم های اعزامی به رقابت ها در سامانه ستاو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد.


مهلت ثبت نام
تا پایان وقت اداری 22 اردیبهشت ماه 1403

شیوه ثبت نام
ارسال مشخصات فردی (نام، نام خانوادگی، شماره دانشجویی و اطلاعات تماس)، مشخصات و سوابق فعالیت (در رشته مورد نظر) به
​​​​​​​پست الکترونیک: r.khairdoost@sharif.edu

شماره تماس: 66166166 ​​​​​(رضا خیردوست)
​​​​​​​

صفحه ویژه مسابقات در سامانه ستاو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

سؤالات متداول درباره المپیاد

شاخه های المپیاد

فناوری و نوآوری در ورزش

​​​​​​​​​​​​​​

  • تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی

  • پیش بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه

  • تحلیل بیومکانیکی فعالیت ورزشی

  • طراحی اپلیکیشن ورزشی

  • طراحی صنعتی محصول ورزشی

  • شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش

ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال

  • ورزش‌های دیجیتال

    • فیفا 22

    • E-Football

  • ورزش‌هاي فيجيتال

    • مینی فوتبال فیجیتال

    • بسکتبال فیجیتال

  • ورزش‌های کینکت یا VR

    • دوچرخه سواری

    • تنیس

    • تنیس روی میز

    • رزمی

ورزش‌های رباتیک

  • مسابقه خودروهای خودران

  • مسابقه فوتبال اندازه کوچک

  • مسابقه ماراتن ربات‌های انسان نما

  • مسابقه شبیه‌سازی فوتبال 3 بعدی

  • مسابقه شبیه‌سازی خودروهای خودران

  • مسابقات طراحی و ساخت ربات‌های صخره‌نورد و شناگر

شیوه نامه ها و شرایط شرکت
ورزش های رباتیک چالش کسب و کار و نوآوری فیرا
فناوری و نوآوری در ورزش لیگ روبوکاپ اندازه کوچک
ورزش های دیجیتال و فیجیتال شبیه سازی خودروهای خودران
خودروی خودران ماراتن ربات های انسان نما
شبیه سازی سه بعدی فوتبال روبوکاپ -

ورزش‌های دیجیتال: ورزش‌هایی که با استفاده از تجهیزات الکترونیک و در فضای مجازی برگزار می‌شوند و بازیکنان آن‌ها انسان هستند. این ورزش‌ها می‌توانند به صورت فردی یا گروهی و به صورت مسابقه مستقیم انسان در مقابل انسان و یا انسان در مقابل ماشین صورت پذیرند.

ورزش‌های حرکتی-دیجیتالی (فیجیتال): دسته خاصی از ورزش‌های دیجیتال هستند که حرکات فیزیکی بدن انسان در آن‌ها نقش مهمی داشته و نیازمند تحرک قابل توجه بازیکن در طول بازی باشند.

ورزش‌های رباتیک: ورزش‌هایی هستند که بازیکنان اصلی آن‌ها ربات‌ها یا برنامه‌هایی هستند که توسط افراد یا تیم‌های انسانی طراحی و ساخته می‌شوند.

فناوری در ورزش: به معنای توسعه و بکارگیری فناوری‌های جدید در ورزش‌های متداول یا ساخت تجهیزات مورد استفاده در این ورزش‌ها و یا استفاده از فناوری‌های بدیع و نوظهور در تحلیل و داوری رشته‌های مختلف ورزشی (شامل تحلیل حرکات بازی، تحلیل بازیکن، تحلیل داوری و تحلیل داوران ورزشی) است.

نوآوری در ورزش فناورانه: علاوه بر دسته‌های فوق، بخش ویژه‌ای نیز تحت عنوان «نوآوری در ورزش فناورانه» در نظر گرفته خواهد شد که کلیه فعالیت‌های مرتبط با توسعه و یا بکارگیری فناوری در ورزش که در بخش‌های فوق در نظر گرفته نشده‌اند را شامل خواهد شد.